26 lutego 2012

Dzieci z lasu


Frederick Marryat
Dzieci puszczy
The Children of The New Forest

1847


Książka praktycznie niedostępna po polsku, wydano ją tylko raz - w 1931 r. - egzemplarz można zdobyć pewnie tylko w antykwariatach. Od dawna miałam na nią ochotę, a obecnie Kindle otworzył przede mną raj w postaci łatwo dostępnych, darmowych i legalnych klasyków w języku angielskim. Natychmiast skorzystałam i pierwszą książką przeczytaną na tym cudownym urządzeniu były właśnie "Dzieci Puszczy", czyli "The Children of the New Forest".


Recenzja na stronie Klasyka Młodego Czytelnika.

2 komentarze:

  1. Polecasz raczej dorosłym ze względu na język, czy raczej na treść? Świetne tytuły "wygrzebujesz" gdzieś ze stosu literatury młodzieżowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedno i drugie.
      Pod względem językowym - nie wiem, jak wyglądało polskie tłumaczenie, pewnie teraz trąci myszką. Natomiast wersja angielska dla mnie była prosta, ale innym mogą przeszkadzać słówka, które dawno już wyszły z użycia i poprzestawiany szyk zdań.

      Pod względem treści - myślę, że mnie jako dziecku by się spodobała. Wizja tych dzieci, które muszą sobie radzić w lesie i dla których liczy się głównie honor i król, pobudza wyobraźnię. Ale ja się chowałam głównie na klasykach XIX-wiecznych. Podejrzewam, że dla współczesnych dzieci to jednak byłaby nuuuuuuuda. Ale ja nie mam dużej wiary w dzieci ;)
      Inna sprawa - sporo tu opisów polowań, łapania zwierząt, ich udomawiania w dość brutalny sposób. Nie są to może bardzo krwawe opisy, ale dla wrażliwego czytelnika przykre.

      Dzięki :)

      Usuń

Winter is coming... Tym razem w komiksie.

Nadciąga zima – długa, mroźna i niebezpieczna. Legendy mówią o tajemniczej trującej mgle, która się wtedy pojawia, jakby głód i krwiożercz...